Klimatske promjene često se čine kao nešto daleko i apstraktno, posebno mladima. Ipak, emocionalno i intelektualno uključivanje mladih ključno je za poticanje značajnih akcija. Pripovijedanje, osobito kroz narativne videoigre, nudi dinamičan pristup pretvaranjem složenih globalnih problema u osobna i razumljiva iskustva. Osobe koje rade s mladima, kao voditelji razvoja i osnaživanja, mogu koristiti ovu strategiju za poticanje empatije, kritičkog razmišljanja i aktivizma.
Snaga priovijedanja
Pripovijedanje je psihološki proces koji oblikuje uvjerenja, stavove i ponašanja. Dugoročno djeluje uvjerljivo jer emocionalno angažira publiku, omogućujući joj dublju povezanost s porukom kroz uranjanje u priču, što potiče empatiju prema likovima i njihovim situacijama.
Emocionalni angažman i razvoj empatije
Narativi imaju jedinstvenu sposobnost izazivanja empatije stvaranjem povezanosti između publike i likova u priči. U igrama koje se bave klimatskim promjenama, igrači se često suočavaju s moralnim dilemama, poput izbora između ekonomskog rasta i zaštite okoliša. Ovi scenariji pobuđuju emocionalne reakcije koje su ključne za razvoj empatije i motiviranje na djelovanje u borbi protiv klimatskih promjena. Osobe koje rade s mladima mogu iskoristiti ove igre kako bi pokrenuli rasprave o ekološkoj pravdi, etici održivosti i ulozi pojedinaca u kolektivnim akcijama.
Rad s mladima fokusira se na poticanje kritičkog razmišljanja i osobnog razvoja, a narativne videoigre pružaju izvrstan alat za istraživanje složenih pitanja u sigurnom i angažirajućem okruženju, čineći apstraktne pojmove konkretnijima. Nakon igranja, osobe koje rade s mladima trebali bi potaknuti rasprave koje pomažu mladima povezati narativ sa stvarnim klimatskim izazovima.
Više pročitaj ovdje.
Partneri projekta svaki mjesec pišu jedan članak, na stranici projekta, pod "novosti" pronađite članak koji želite pročitati!
Financira Europska unija. Izražena stajališta i mišljenja su autorova i ne odražavaju nužno stajališta Europske unije ili Izvršne agencije za obrazovanje i kulturu (EACEA). Europska unija ni EACEA ne mogu se smatrati odgovornima za sadržaj.