Učenici oduševljeni istraživačkim kampom "KALIĆ" na Cerovljanskim barama
U lipnju 2015. godine na Cerovljanskim barama pod šatorima smjestili su se mladi istraživači i izviđači točnije polaznici trodnevnog istraživačkog kampa "KALIĆ". Sudjeovalo je tridesetak polaznika, učenika viših razreda , od kojih dio učenika OŠ Centar, a dio učenika članova Odreda izviđača Istre. Kamp je organiziran u sklopu edukacijsko istraživačkog projekta "KALIĆ - kampanja zaštite lokvi u Istri", u organizaciji projektnih partnera, Udruga Zelena Istra, Odred izviđača Istra, Istarsko botaničko društvo, OŠ Centar te JU Natura Histrica uz financijsku podršku Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta. Veliku podršku u organizaciji kampa pružila je Općina Cerovlje kao i Sportsko ribičko društvo Cerovlje.
Kamp je održan nakon prethodno održanih edukativnih predavanja te nakon terenskih istraživanja i posjeta lokvama i vodenim staništima.Kroz terenski i grupni rad učenici su stekli vrijedno iskustvo o prikupljanju podataka u biološkim istraživanjima, načinima praćenja, sagledavanja i ocjenjivanja stanja vrsta i staništa ali i o životu u prirodi i u skladu s prirodom što pruža specifičan izviđački način života. Učenici su u sklopu trodnevnog kampa primijenili prethodno usvojena znanja i metodologiju te su zajedno s mentorima proveli istraživanje koristeći "praktični" pristup. Na taj su način postali i sudionici primjene "znanstvene metode" na konkretnom primjeru, a imali su i mogućnost razvijanja kritičkog mišljenja te spoznaju odnosa između okoliša (uključujući čovjeka) i pripadnika promatrane biljne i životinjske zajednice.
No kako je izgledao radno-istraživački dan u kampu "Kalić"? Kamp je bio organiziran u izviđačkom duhu, nakon ustajanja slijedila je tjelovježba, umivanje, pranje zubiju te doručak. Zatim su učenici uz potrebnu opremu mrežice, kutijice, lupe i sl. kretali u istraživanje terena uz stručnu podršku botaničara i biologa. Istraživali su vretence, žabe, gazivode, učili prepoznavati brojne biljne životinjske vrste kao što su rogoz, kozja brada i trska.Nakon ručka i odmora ostajalo je vremena i za kupanje i druženje. A večernji sati bili su namijenjeni radionicama na kojima se sav prikupljen materijal analizirao, popisivao, proučavao pod mikroskopom.
Prije spavanja obavezan je bio i kulturno zabavan program gdje su se uz pjesmu, skečeve djeca družila i zabavljala.Učenici su sudjelovali i u svakodnevnim zadacima kao što je pomoć kuharici u kuhinji, pranje posuđa, dežuranje na noćnoj straži, a naučili su i podizati i spuštati šatore, raditi izviđačke čvorove. Nekima je to bio prvi boravak u prirodi i unatoč početnim mukama na kraju kampa svi su bili oduševljeni. Sklopila su se nova prijateljstva, naučile nove vještine, a školsko gradivo su uspjeli primijeniti u praksi i na terenu.