• E-MAIL

    ured@zelena-istra.hr

  • Telefon

    +385 52 506 065

  • Adresa

    Gajeva 3, 52100 Pula

blog-img-10

irena

26. 01. 2016.

SJEDNI, TRI! Ocjena i analiza suradnje Zelenih telefona Hrvatske, nadležnih službi i građana u zaštiti okoliša i prirode

Zeleni telefon bilježi mnogobrojne uspješne suradnje i partnerstva s javnim službama i državnim tijelima u zaštiti okoliša i prirode, međutim, velik je broj i manje uspješnih suradnji. Ovo je bio izravan povod udruga članica Mreže Zelenih telefona za zajedničkom analizom dosadašnjeg rada, s fokusom na prepreke i probleme u rješavanju prijava građana i građanki. Predstavljamo publikaciju nastalu u okviru projekta "Partnerstva za okoliš: Razvoj kapaciteta u zaštiti okoliša javnog i civilnog sektora u Hrvatskoj kroz primjenu servisa Zelenog telefona" kojeg financira Europska unija a sufinancira Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske i Primorsko-goranska županija. Sve je počelo prije 26 godina s idejom o pokretanju telefonske linije na koju građani i građanke mogu prijaviti problem u okolišu ili dati prijedloge, a dežurni na telefonu prenose informaciju nadležnim institucijama. Tri godine kasnije ideja je, pod nazivom Zeleni telefon, realizirana u Zagrebu, u udruzi Zelena Akcija a slijede je i ostale udruge za zaštitu okoliša, među njima i Zelena Istra. Danas čak 10 udruga za zaštitu okoliša, okupljenih u Mrežu Zelenih telefona, prima prijave građana i građanki iz cijele Hrvatske, na jedinstveni broj Zelenog telefona: 072 123 456. Do danas, na Zeleni telefon zaprimljeno je čak 39478 prijava zabrinutih građana. Zeleni telefon bilježi mnogobrojne uspješne suradnje i partnerstva s javnim službama i državnim tijelima u zaštiti okoliša i prirode, međutim, velik je broj i manje uspješnih suradnji. Ovo je bio izravan povod udruga članica Mreže Zelenih telefona za zajedničkom analizom dosadašnjeg rada, s fokusom na prepreke i probleme u rješavanju prijava građana/ki. Iako od županije do županije postoje razlike u postupanju nadležnih službi, generalna ocjena suradnje je prosječna, solidna trojka. Odličnu ocjenu, nažalost, zaslužuju tek pojedine službe, isključivo zbog pojedinaca koji odgovorno obavljaju svoj posao te su uvijek dostupni u pružanju informacija. Rezultati anketa i intervjua jasno upućuju kako većina nadležnih institucija i službi ima nedostatne financijske, materijalne i ljudske resurse te ih to ometa u učinkovitom svakodnevnom radu. Osim gore navedenih problema ustanovili smo potrebu za: poboljšanjem stanja na području međusektorske suradnje i i umrežavanja te za stvaranjem dodatnog povjerenja i suradnje svih dionika u zaštiti okoliša radi razmjene iskustava i boljeg razumijevanja uloge svakog dionika u svojem radu i općenito položajem u društvu kao cjelini edukacijom predstavnika nadležnih službi, ali i građana i građanki iz raznih područja poboljšanjem transparentnosti i učinkovitosti u radu nadležnih službi stvaranjem povjerenja od strane građana i građanki Publikacija je dostupna ovdje: https://ia601503.us.archive.org/11/items/PartnerstvaZaOkolisBook23012016/Partnerstva%20za%20okolis_book-23012016.pdf