• E-MAIL

    ured@zelena-istra.hr

  • Telefon

    +385 52 506 065

  • Adresa

    Gajeva 3, 52100 Pula

blog-img-10

Irena B.

31. 01. 2021.

U 2020. godini građani nazvali Zeleni telefon 179 puta

Naš rad kroz Zeleni telefon uključuje pomoć ili posredovanje građanima u rješavanju prijavljenih slučajeva, upoznavanje građana s radom i ingerencijama nadležnih institucija te rješavanje problema u okolišu. Tijekom 2020. godine primili smo 179 prijava građana na Zeleni telefon. 37,4% prijava odnosilo se na kategoriju otpad, 14,53 % poziva na kategoriju zelenilo, 8,38% poziva odnosilo se na kategoriju zrak i 8,38% na kategoriju vode.

Na Zeleni telefon nam svakodnevno stižu brojne prijave divljih odlagališta otpada kojih je zadnjih godina sve više unatoč sve većem broju reciklažnih dvorišta, individualnih kanti za odvajanje otpada, letaka, brošura, edukacija, pa i medijskog prostora u kojem se sve više priča o važnosti održivog gospodarenja otpadom. Sva odlagališta nastaju po sličnom „modusu operandi” – od onih neciviliziranih i lijenih kojima je lakše iskrcati sve u obližnju šumu do tkzv. obrta za prijevoz i zbrinjavanje otpada koji po povoljnim cijenama preuzimaju otpad od građana i raznih obrta- te onda prodaju što se prodati da i ostalo iskrcavaju u šumu i zarađuju na tome do druge varijante kada građevinski obrt ili npr. keramičar naplaćuje svoju uslugu i u to uračuna uslugu zbrinjavanja građevinskog otpada, što je i njihova obaveza- ali radi 200 kn zarade otpad bacaju u šumu. Putem Zelenog teleona zagovaramo efikasniji sustav gospodarenja otpadom te jasne sankcije za one koji se drznu raditi tako nešto na račun okoliša, društva i proračuna nas građana -budući da sve sanacije plaćaju građani putem proračuna jedinice lokalne uprave gdje se odlagalište nalazi.

U kategoriji zelenilo građani najčešće prijavljuju sječu stabala i drvoreda te uništavanje zelenih površina. Primijetili smo i trend pretjerane betonizacije i izgradnje u pojedinim naseljima gdje sve više nestaju zelene površine, a jedinice lokalne uprave u novim naseljima ne planiraju nove zelene površine dok se investitori ne pridržavaju niti minimalne obaveze prema Generalnim urbanističkim planovima prema kojima se 20% posto novonastalih građevnih čestica mora urediti kao parkovni nasad ili zelena površina.

U kategoriji zraka – imali smo puno prijava građana koji su se žalili na nesnosan smrad koji se širi iz Županijskog centra za gospodarenje otpadom. Naime zbog neispravnosti rada Kaštijuna građani ljeti trpe nesnosan smrad što utječe na njihovu kvalitetu života. Istaknuli bi i slučajeve vezane uz paljenje otpada pimjerice na temelju prijave građana na Zeleni telefon sankcioniran je trgovac iz Pule koji je u centru grada -iza trgovine redovito palio plastičnu i kartonsku ambalažu.
Ako imate problem u okolišu i trebate pomoć nazovite ZT 072123456 #zelenitelefon